서브메뉴
검색
본문
Powered by NAVER OpenAPI
-
THE BIG BOOK OF NEW DESIGNIDEAS
저자 : DAVID E. CARTER
출판사 : HDI
출판년 : 2003
정가 : 80000, ISBN : 0060544740
책소개
본 서적의 저자 DAVID CARTER는 이를 "SOLITERY BRAINSTORMING" 이라 부른다. 이번에 새로이 출간되는 『The Big Book of New Design Ideas』의 IDESAS는 그러한 면에 있어 매우 충실한 서적인다. 서적의 각각의 페이지들은 독자(디자이너등)들로 하여금 새로운 아이디어를 떠올리게 하는 단초가 될 것이다. 가령 로고 섹션에서는 독자들이 서로다른 다양한 테크닉을 이용한 결과물들을 보게 될 것이고 이는 새로운 로고를 떠올릴 수 있는 단초의 역할을 할 것이다.
본 서적을 통해 많은 디자이너들이 새로이 시작하는 창조적인 작업에 가장 훌륭한 레퍼런스로 자리 매김하리라 믿는다.
목차
How do creative people create?Where do they get their ideas? For many, "brainstorm" sessions are a starting point. But huge numbers of creative people go through creative annuals or other books showing large amounts of work by top creative people. (Author David Carter calls this process "solitary brainstorming.") "The Big Book of New Design Ideas was created for this specific purpose. Each piece was selected based on its potential to trigger an idea in the mind of the reader. Look at the logo section: you'll see a lot of different techniques there. Suddenly, you see a logo that "triggers" an idea. And that idea may have nothing at all to do with the one you just saw. That's pretty much how this book works. For everybody who uses the works of others to inspire their own ideas, this book is the one that should be on the shelf.